26 augusti 2011

Fullt ös

Sådär. Då har man överlevt första dagen på LTU, tågresan hem, ett flyttlass och en del uppackning.

Första dagen gick bra. Var inte det minsta nervös, vilket jag är lite förvånad över. Kanske beror på att jag hade sällskap, fast jag var ju inte nervös under resan till Luleå heller. Lugn som en filbunke.
Var roligt att se klassen, första intrycket är det roligaste. Vi var bara 40st där (på 50 platser) så antar att det kommer tillkomma drygt 10 personer. Säker en och annan som hoppar av så här i början också.
Informationen vi fick första dagen tycker jag generellt sett var ganska menlös. Det mesta hade jag redan läst på nätet och lärarna pratade som om vi var lite lätt efterblivna. Jag fattar första gången dom säger nåt och behöver inte höra samma sak två gånger till. Gah! Eftersom jag bara var där en av tre dagar så missade jag en hel del saker igår och idag. Men antar att även det är saker som man hittar på nätet eller listar ut under tidens gång.
Fick studiehandledningen i onsdags och kan konstatera att jag har en hel del saker att läsa den kommande tiden. Verkligen ingen mjukstart. Läsa läsa läsa, föreläsningar och massa uppgifter/inlämningar/praktik/seminarier/tenta. Puh. Måste starta upp hjärnan under helgen.



Tågresan hem var inte någon jätterolig upplevelse. Började med att vi slutade redan 14.30 och tåget gick 20.10. Gick inte att boka om då jag var lite för sent ute =/ Så fick snällt traska runt på stan med all packning i 5 timmar. Tröttsamt.
Men väl på tåget så kan jag konstatera att sätena var bekvämare än väntat, det var jäkligt varmt och eluttaget vid stolen väldigt uppskattat. Tåget var försenat 1,5 timme så resan blev totalt 14,5h. Sov kanske 40 min totalt av den tiden. Helt död när jag kom hem. Var dessutom för trött för att äta något under natten och på morgonen. Så toktrött och vrålhungrig när jag kom hem, men prioriterade sovandet.



När jag väl vaknat till liv efter några timmars sömn så var det dax att packa några flyttkartonger och plocka ihop alla blommor.
Blev tre lådor med blommor, två övriga flyttkartonger, klädsäck samt en del andra grejer.
Lägenheten här i Strängnäs har känts helt överbelamrad av saker. Men idag har vi fått massor gjort och det ser faktiskt mycket bättre ut nu. Inte längre kartonger precis överallt. Förrådet är välrensat och har fått lite hyllor, gym/pluggrummet är städat osv. Det som återstår är att plocka upp mer av mina kläder, köksgrejer och så klart att hämta det som är kvar i Uppsala. Lär bli två klädsäckar, 3-4 kartonger med husgeråd + en massa mat från skafferi och frys. Sen så kan ju även en del möbler med, får se hur det går att köra dem i bilarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar