13 augusti 2011

Läkarens dom

Var på Närakuten idag för att kolla upp om det är halsfluss jag har. Svabbningen visade inga streptokocker men blodet dom snodde visade att något inte står rätt till.
Läkaren kände och klämde på ömma lymfkörtlar och försökte troligen skruva loss skallen på mig. Han konstaterade att jag är rejält stel i nacken samt har ganska svullna körtlar. Det i kombination med flera dagars feber fick honom att förhöra sig noggrant om diverse andra symptom för att utesluta körtelfeber *hick*
Till slut så kom vi fram till att eftersom jag haft liknande symptom varje år vid den här tiden de senaste 3-4 åren så borde det inte vara körtelfeber på gång. Men han påtalade noga att jag ska återkomma om det blir värre trots penicillin. Så nu käkar jag kåvepenin och hoppas att jag snart slipper halsontet och febern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar