13 augusti 2011

Frysrensning

Inför flytten så har jag börjat rensa i frysen, tänkte försöka hinna äta upp så mycket som möjligt både där och från skafferiet.
Igår kokade jag en hel kyckling med kryddor, lök och morot. Tillbehör blev risoni, gröna bönor och currysås. Men eftersom halsen är trasig så blev det matlådor av allt, dvs in med det i frysen igen. Lite fail.

Idag har jag gjort ost- & skinksås. Hittade en halv påse med pulverpastasås så ner med det i några dl mjölk samt riven västerbottenost och strimlad skinka (båda från frysen). Hade kvar lite risoni från igår så blev det till. Såsen räcker nog till två portioner till så fler matlådor...

Imorgon ska jag slänga in en "helgskinka" i ugnen, får se vad jag ska hitta på för kryddning på den. Helst ska det vara något så långt från senap som möjligt så att det inte blir julskinkekänsla.Tillbehör vet jag inte riktigt, kanske köpa lite potatis och göra timjankryddade klyftisar.

Har även kycklingklubbor, kycklingfilé, hel fläskkotlett, lax, fläskfilé och lite annat smått och gott i frysen som ska tillagas och ätas närmaste tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar