23 februari 2012

Sommarjobb

Börjar verkligen bli högtid att hitta ett sommarjobb nu. Men jag har svårt att bestämma mig för vad jag vill jobba med. Finns två alternativ som jag ser nu, antigen söka mig till äldrevård eller gå via manpower. Fördelen med äldrevården är att får jag in en fot så kan jag jobba på kvällar och helger även under terminerna men klarar verkligen min rygg av det? Dessutom så vet jag inte om jag är speciellt sugen på att slita i äldrevården igen.
Det finns ett manpowerkontor här i Strängnäs så skulle ju vara ganska enkelt att gå dit och fråga om dom har någon användning av mig, men då kanske det blir tråkigt kontorsjobb 8-17 hela sommaren bleh. Eller så har dom nåt kuligt på lut. Svårt det där.
Det lutar i alla fall mest åt det första alternativet, känns som den bästa lösningen över längre tid. Ska ta och skriva ihop ett bra cv och personligt brev och hiva iväg till några boenden... eller ja det finns ju inte så många att välja på så skickar väl till alla =)

1 kommentar:

  1. Har tips till dig med ond rygg. Sök dig till handikapp /omsorgen och kommun psykiatri kanske dag verksamhet. Där jobbar man (oftast) med händerna i byx fickan. Samtidigt får du träna lite AT kunskaper...Hoppas du får når toligt jobb i lagom mängd/Isabelle
    Ps är ju inte så dåligt betalt heller

    SvaraRadera