18 februari 2012

Låna böcker

Måste bara slå ett slag för bibliotek. Det är ju faktiskt en fantastiskt bra sak att kunna låna böcker. Är lite förvånad över att det lilla biblioteket här i Strängnäs har så passa bra sortiment, har lånat en hel del kurslitteratur där. Av de ca åtta kursböcker jag lånat så har jag behövt reservera och vänta på en samt lämnat ifrån mig en (pga annans reservation) lite tidigare en tänkt, men annars har det funkat kanon att både få dom i tid och låna om. I måndags så var jag dit och lånade två pluggböcker, en som handlat om vetenskapsteori och så lånade jag återigen socialpsykologiboken som jag ska ha omtenta på om en månad.

Passade även på att låna böcker om virkning, dom har flera amigurumiböcker men tyvärr så var de flesta utlånade men fick i alla fall med mig tre olika virkböcker. En av dem var en amigurumibok med japanska mönster, där skriver man dem inte som vi gör - krångligt att lära om men tänkte att det kan vara kul det med och mönstren finns även på "vårt" sätt. Lånade även en bok med virkade saker till hemmet typ korgar, dukar osv ska nog ta och göra något sådant också de flesta sakerna ska virkas med spännande material som läder och packsnöre, kul! Men först ska jag försöka göra klart puls-/handledsvärmarna som jag påbörjade tidigare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar