16 februari 2012

Prioriteringar

Just nu känns det som att det är helt oöverskådligt mycket skolarbete att göra. Håller på med tusen uppgifter samtidigt och skulle behöva läsa en triljon sidor i olika böcker. Har verkligen stora problem med att veta vad jag ska prioritera så gör lite här och där hela tiden vilken leder till att förvirringen är gigantisk.
Igår kväll låg jag i sängen och skrev ner alla studieuppgifter som ska vara inlämnade eller förberedde före v 10 då det är innevecka i Luleå. Det blev en hel del. Nu måste jag på något sätt komma på ett sätt att rangordna dom och bestämma när jag ska göra vad. Sen så är det ju även en del gruppuppgifter och då måste man ju ta hänsyn till övriga i gruppen, men det brukar funka bra om man bokar in möten lite i förväg. Har några mindre uppgifter som borde gå ganska fort att beta av, så ska nog koncentrera mig på dem först. Sen ska jag kolla över schemat på inneveckan, finns förhoppningsvis lite tid där att förbereda sig inför vissa uppgifter.

Skulle behöva köra på med massa pluggande även nu i helgen, men då har jag kidzen så känns lite dumt att kräva det av mig själv. Istället ska jag se helgen som en tid för återhämtning, det behövs för att få någon sorts balans. Har massa saker jag vill virka och det brukar barnhelgerna passa bra till. Om det inte är alltför kallt så kan vi även vara ute lite, frisk luft kan man inte säga att jag överdoserat på sistone...
Så om jag bestämmer mig för tex 3 timmars plugg i helgen och resten till annat så borde det blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar