17 januari 2012

Välkommen hem Välkommen hit.

Var en sväng i Uppsala igår. Främst för att hämta hem Gulan (bilen) som fått nya bromsar, men passade även på att besöka några affärer. Fast det blev nästan inget handlat. Var in en sväng på panduro för att få lite idéer om pyssel, saknar att vara kreativ med något. Men njä hittade inget som kändes riktigt träffande, men fick en idé att det kanske skulle vara kul med någon form av handarbete. Sticka, virka, sy... välkommen till pensionärsföreningen ^^


En tanke som slog mig när vi åkte genom staden var att det känns så jäkla mycket som hemma. Jag bor och lever i Strängnäs men det känns tydligt att hjärtat fortfarande är kvar i Uppsala. Nu var det ju inte så länge sedan jag flyttade så jag antar att känslorna i alla fall delvis kommer att ändras, men gissar att det kommer att ta tid. Det tog ungefär 1,5 år för mig att känna mig som helt hemma i lägenheten i Uppsala och då var det i en bekant stad och med bara mina saker och mina rutiner. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar här med andra förutsättningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar