31 januari 2012

Lchf eller inte?

Trivdes väldigt bra med att äta lchf under de två veckorna jag gjorde det nu. Det var mycket lättare att hoppa kolhydraterna än vad jag trodde och väldigt skönt att slippa det ständiga suget.
Men (det finns alltid ett men..) min mage verkar ju inte uppskatta kosten så mycket. Läkaren på akuten tyckte att jag skulle ta en funderare över om det var kosten som påverkat, eller rättare sagt det är inte kosten i sig som orsakat något men eftersom måltidsfrekvensen blir mycket mindre när jag äter lchf så påverkar det magsyran. Det kanske kan funka om jag använder omeprazol och sakta vänjer magen, eller så får jag acceptera att det inte fungerar för mig att äta lchf. Eller så har det inget alls med kosten att göra utan beror på något annat.
Vet inte riktigt hur jag ska göra, sen i söndagskväll har jag ätit en brödskiva per dag och lite kolhydrater till måltiderna. Men egentligen så vill jag ju fortsätta med lchf:andet, svårt. Får nog testa mig fram lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar