25 september 2011

Tvångsplugg

Att det ibland ska vara så jäkla svårt att sätta sig ner och plugga. Trots att jag tycker att det är intressant så är det helt omöjligt att få hjärnan att koppla bort annat och bara läsa. Irrade omkring med massa saker på förmiddagen innan jag kom på bästa knepet för att ta mig i kragen.
Letade upp en timer på nätet och satte den på 45min sen bestämde jag mig för att under den tiden fick jag inte surfa, pilla på mobilen eller resa mig från stolen. Det enda som återstod att göra var att plugga. När 45min gått fick jag exakt 15min till att göra annat tex toabesök, kolosurf, wordfeud m.m. När larmet gick så var det dax för ytterligare 45min plugg osv.
Funkade kanon!

Nu ska jag ta en promenad och smälta det jag läst, sen blir det lite lätt träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar