25 mars 2012

Senaste tiden

Har inte blivit så mycket bloggande de senaste dagarna så här kommer en liten summering.

Var hos husläkaren i tisdags för att prata om mina leder. Hon tyckte inte att de var så extremt svullna just då, men pga reumatisms ärftlighet så tyckte hon att det var lika bra att kolla upp det. Så lämnade prover och fick en remiss till röntgen.
Åkte till E-tuna för röntgen i onsdags morse, tänkte att det var lika bra att ta tag i det på en gång och eftersom jag fått en drop-in remiss så var det bara att åka. Gick ganska smidigt, satte mig i väntrummet 8.20 och en timme senare var jag klar och fick åka därifrån. Fick röntga både händer och fötter, tror inte att det kommer att synas något men som läkaren sa så är det bra att ha något att jämföra med i framtiden om problemen kvarstår. Passade på att tentaplugga lite i väntrummet så att inte så mycket tid skulle gå till spillo, gick förvånansvärt bra så miljöombyte vid tentaplugg är nog något att tänka på i framtiden.

Tentan var i torsdags. Kände att jag verkligen inte gjort mitt bästa med pluggandet, men samtidigt så är det inte ett jättesvårt ämne. Första delen av tentan var kryssfrågor med frågor/påståenden med fem svarsalternativ, där ett eller fler svar kunde vara rätt. Andra delen bestod av en fråga där man i stort sett kunde skriva hur mycket som helst. Eftersom det var en onlinetenta så rättades första delen av tentan direkt vid inlämningen, mycket praktiskt. Speciellt eftersom man såg resultatet på delen direkt och jag därmed kunde se att jag klarade tentan trots att andra delen inte rättats YAY!

Efter tentan så åkte vi ner på stan och käkade lunch och traskade runt lite, skönt att inte ha något att passa eller tänka på. Gick även förbi gymmet Balanze, var riktigt fräscht så ska nog börja träna där.
I fredags gjorde jag i stort sett inget, typ tvättade bilen, sov och lagade lite mat.
Igår var jag en sväng i Uppsala för att fira Y som snart fyller tant ;-)
Idag har jag städat och packat inför morgondagens Luleå resa.

Nu måste jag ta och se över om det är något som behöver skrivas ut inför campusveckan, vi har inte fått så mycket information så är svårt att veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar