14 mars 2012

Jäkla förkylning

Förkylningen som däckade mig i helgen har tydligen bestämt sig för att bli värre. Feber igår kväll och imorse, ont i halsen och hes. Det var inte så lätt att skriva tenta i det skicket, när jag skrivit i en timme så gav jag upp. Svarade på alla frågor och fick nog med de viktigaste men är inte så säker på att jag lyckades formulera mig så att mina tankar kom fram ordentligt. Men men det visar sig om några veckor om det gick vägen, annars blir det rond 3 i augusti.

Antar att anledningen till att förkylningen är så envis och ettrig är magmedicinen. Den slår ju ut alla bakterier i magen och är en ganska jobbig behandling för hela kroppen så immunförsvaret bör vara påverkat det med. Kanske hade varit smart att vänta lite med behandlingen för magen så att kroppen fått en chans att bekämpa förkylningen, men samtidigt vill jag bli av med magproblemen så fort som möjligt.


Hade tänkt ta tag i resten av examination 2 ikväll men känner att jag inte orkar tänka. Min hjärna kan inte koppla ihop saker och jag är trött trött trött hela tiden. Får ta tag i det imorgon istället.
Känns skönt att det är slutet på kursen nu, gillar att påbörja nya saker så ser fram emot nästa kurs som är en anatomi/fysiologikurs. Antar att den kommer att vara tuff och väldigt mycket läsande, men samtidigt intressant... eller jag hoppas i alla fall att upplägget är bra så att det blir intressant. Har ju läst anatomi på häst så borde inte vara helt främmande, även om våra rörelseapparater skiljer sig en hel del.

Nu ska jag återgå till sängen, kanske virka nåt varv på pulsvärmarna jag håller på med. Tyvärr så håller inte fingrarna för att virka så länge, men nåt varv om dagen så kanske värmarna är klara till nästa vinter =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar