11 april 2012

Reumaprovsvar

För några veckor sedan så var jag på vårdcentralen för att kolla upp mina onda leder. Eftersom det finns en del reumatism i släkten så tyckte läkaren (liksom jag) att det var lika bra att kolla upp ordentligt så det togs en del prover och jag fick en röntgentid för att röntga händer och fötter.

Idag fick jag svar med posten. Reumaproven var negativa, vilket är positivt och röntgen visade inga stora förändringar. Så nu kan jag pusta ut lite grann. Ledvärken kvarstår, även om den inte är riktigt lika jobbig som för ett tag sedan, men det är skönt att få bra svar =)
Nu ska jag avvakta lite och se vad som händer med lederna i kombinationen med träningen. Blir det värre och svullnader så blir det ett akutbesök på vårdcentralen så får dom göra en bedömning då.
Håller en tumme för att lederna nu sköter sig i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar