9 oktober 2011

Stress

Det har verkligen smugit sig på, har känt mig ganska lugn och tänkt att det är konstigt att jag är så lugn. Men nu har jag insett att jag är mer påverkad än jag känt. Magkatarr, usel sömn, ofta huvudvärk, jobbiga drömmar, yrsel m.m typiska stressymptom. Måste få ett slut på stressen nu och hitta ett sätt att landa och släppa alla tankar.
Har verkligen försökt ta det lugnt och slappna av i helgen, vet inte om det har gett så mycket mer än sammanbrott och trötthet. Men kanske är det som behövs.

Nu ska jag i första hand koncentrera mig på att få ordning på sömnen, kan inte hålla på som det är nu. Minska koffein- och sockerintag samt mer fysisk aktivitet är planen. Kommer kanske på fler saker som kan hjälpa sömnen som är värda att testa tex minimalt med tv vid sovdags och inte lägga sig utan att vara riktigt trött.

Gick en promenad idag och försökte reda ut lite orsaker till stressen. Kom inte fram till så mycket annat än att det nog är den stora omställningen med båda flytt och börja plugga samtidigt som är orsaken. Behöver hitta ett andningshål här som jag kan använda för att rensa tankarna.
Vägen jag gick idag gillade jag skarpt, blir nog flera tankerensarpromenader där. Det kan nog fungera som ett bra andningshål, i alla fall fram tills vintern kommer. Sen får jag hitta något annat alternativ.
Ska även fundera på om det finns något jag kan ändra på, antingen något här hemma eller något som har med pluggandet att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar