5 september 2012

Startskottet

Sådärja nu är terminen igång. Kommer att läsa två halvfartskurser parallellt denna termin, det är en arbetsterapikurs som går över hela terminen samt sjukdomslära del I o II. Har haft intro föreläsning i båda kurserna nu och det är som vanligt jäkligt mycket info att ta del av och sortera. Men det blir nog bra tillslut. Det blir många grupparbeten denna termin, både för- och nackdelar med det så klart. Fast just nu känns det mest kul att prata med alla igen och det ska bli roligt att sätta igång.
Håller just på och försöker få till en auskultation hos en AT på Mälarsjukhuset, på reumatologimottagningen, hoppas verkligen att de har tid och lust att ta emot mig. Någon av dom ska höra av sig under dagen. Spännande!

I övrigt så väntar jag mest på kurslitteraturen, den är beställd men eftersom jag beställde från Bokus så tar det lite tid. Gissar att den kommer i början på nästa vecka. Tills dess får jag hålla till godo med artiklar och lite sånt. Egentligen en ganska bra start, mjukstarta lite kan nog vara bra.
Under föreläsningen idag så passade jag på att beställa resorna till/från campusveckorna i Luleå, så nu känner jag mig lite fattig. Men skönt att ha det avklarat! Det blir bara två resor upp denna termin, den tredje inneveckan är jag i Mexico :o) Hoppas att det inte blir jättejobbigt att ta igen den frånvaron, men men det får det vara värt i så fall! Nu återgå till föreläsningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar