9 september 2012

Balans mellan vila och aktivitet

Jag blir lika förvånad varje gång jag inser att jag börjar tänka mer och mer som en arbetsterapeut. Idag när jag stod på en crosstrainer på gymet så kom jag på mig själv att fundera över det här med balans mellan vila och aktivitet. Jag är ganska usel på det. Det är liksom fullt ös eller medvetslös. Igår låg jag mestadels i sängen och kollade på film och käkade godis. Idag började jag dagen med gymbesök före frukost, sen har jag städat marsvinsburen, dammsugit, skurat toa, torkat dörrar/dörrfoder och trappräcke samt plockat i och ur diskmaskinen. Nu sitter jag här och är rastlös, vad mer ska jag hitta på?! Funderar på om jag ska ta tag i fönsterputsandet som jag skjutit på typ hela sommaren. Eller kanske plugga lite.. fast ska försöka att hålla mig till att bara plugga på vardagarna och dagtid. Behöver verkligen den skillnaden mellan plugg och fritid för att inte stressa alldeles för mycket. Balans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar