28 november 2011

Luleåvecka nr 3

Den här veckan var riktigt rolig. Väldigt mycket att göra, speciellt det första dagarna. Men jag gillart. Känns som att jag fått med mig väldigt mycket av veckan, på flera olika sätt. Har lärt mig en hel del om ämnena vi pratat om, om mig själv samt hört oerhört intressanta berättelser av klasskamraters liv. Sen blir det ännu bättre av att umgås med alla trevliga människor.

Jag har aldrig gillat att stå inför en grupp och prata. Men den individuella presentationen jag gjorde kändes riktigt bra, det var nästan roligt =)
Gissar att det beror på främst två saker; det var en liten och trygg grupp samt att jag pratade om något som jag kände mig bekväm med. Jag är verkligen inget knäböjsproffs, men det är ändå ett ämne som jag kan en del om och fram för allt tycker är roligt att prata om.
Även redovisningen vi gjorde i grupp kändes bra, likaså ett litet rollspel vi (4 pers) gjorde framför helklass i torsdags. Insåg att jag kan det här och att dom som lyssnar inte är farliga. Ska försöka ha samma inställning i fortsättningen när det ska hållas presentationer.

Nu är det satsning mot nya mål. Om en vecka är det ytterliggare en muntlig redovisning i grupp och några dagar efter det är det tenta. På min födelsedag! Tack för det *humpf*
Men men det går nog bra. Ska bara ta mig i kragen och planera veckans studerande så att jag slipper sista minuten stressande... det låter bra att säga, återstår att se om det blir så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar