25 augusti 2012

Cupcakes och pluggångest

Idag ska jag åka till Uppsala på tjejmiddag, tog på mig uppgiften att fixa efterrätt. Hade lite beslutsångest eftersom jag vill göra nåt som är lätt att frakta och inte kräver något arbete på plats. Tillslut så bestämde jag mig för cupcakes. Kanske inte helt rätt som efterrätt egentligen? Men det kändes roligast att göra så fick bli så. Experimenterade lite och gjorde muffinsen med banan och hackad mörk choklad, tror att det blev bra. Sen frosting med citronsmak, rosafärgad för att matcha de rosa formarna! Garnerade med pärlformad vitt strössel. De blev fina, återstår att se om de smakar bra.

Hade tänkt plugga en stund idag, men kan inte riktigt hitta ro till det. Sov egentligen alldeles för länge, så går det när man ligger och läser halva natten, så blev lite tight med tid. Känner mig väldigt stressad över tentorna, måste verkligen klara det. Bästa sättet att bota stressen är att lägga ner mycket tid på att plugga så imorgon blir det en pluggdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar